Hoe u uw EdgeRank op Facebook kunt verbeteren

EdgeRank

Hoe u uw hier op Facebook kunt verbeteren

Het algoritme van Facebook gebruikt een machine learning-algoritme om te bepalen welke artikelen in de nieuwsfeed moeten worden weergegeven. Het houdt rekening met meer dan 100.000 factoren om te bepalen welke artikelen het waard zijn om uitgelicht te worden. De naam verwijst naar de rangschikking van artikelen op basis van hun 'EdgeRank'. Het is in gebruik sinds 2005. Facebook is echter gestopt met het gebruik van het EdgeRank-systeem. Hoewel het vandaag nog steeds wordt gebruikt, beveelt Facebook geen artikelen aan op basis van de rangorde van hun auteurs.

Hoe populairder uw berichten zijn, hoe hoger uw EdgeRank zal zijn. Hoe meer je deelt op je sociale netwerk, hoe beter. Als je bijvoorbeeld een video deelt, krijg je meer shares en reacties. Als je een foto deelt, wordt de foto groter weergegeven dan wanneer je deze op Facebook hebt geplaatst. Hoe meer betrokken een gebruiker is, hoe hoger zijn EdgeRank zal zijn. Evenzo, als ze geïnteresseerd zijn in uw merk, zullen ze eerder reageren op uw pagina.

Een andere manier om uw EdgeRank te verbeteren, is door regelmatig relevante inhoud te plaatsen. Naast het plaatsen van kwaliteitsinhoud, moeten gebruikers die op Facebook volgen, ook reageren met opmerkingen en vind-ik-leuks. Dit helpt de algehele zichtbaarheid van hun pagina's te verbeteren. Bovendien hebben mensen die lange tijd berichten plaatsen een hogere EdgeRank. Ze moeten voorzichtig zijn bij het posten, omdat dit een negatieve invloed kan hebben op hun algehele Page Rank. Maar als u regelmatig post, kunnen uw berichten meer dan eens door andere gebruikers worden bekeken.

Klik hier: https://fellmedia.nl/

Published by